Een webshop beginnen is natuurlijk helemaal hot. Je hoeft geen mensen in dienst te hebben kunt alles vanuit je bed of bank regelen en bespaart ook nog eens veel geld door het volledig zelfstandig te doen. Het is natuurlijk wel moeilijk om de concurrentie voor te blijven er zijn namelijk al zoveel webshops te vinden. Hoe ga jij je onderscheiden van de rest. Een belangrijk hulpmiddel kan een goede shopbuilder zijn om jou webshop goed te laten functioneren maar ook origineel en goed vindbaar te laten zijn voor jouw klanten. Een shopbuilder helpt bij het vormgeven aan de website en te zorgen dat het snel laad en dat mensen niet weg klikken zodra de fotos niet snel genoeg laden.
Wat is een website huisstijl
De huisstijl van jou website is heel belangrijk bij het creëren van de juiste look en feel voor jou producten of services die je aanbied. De huisstijl wordt ook wel in het Engels “corporate identity” genoemd. Deze term staat voor de uitstraling van een bedrijf of organisatie. Het betreft de combinatie van elementen bijvoorbeeld het logo, de kleurencombinaties, lettertypes, die fotos die je erbij zet maar natuurlijk ook de indeling van de website. Deze dingen spelen allemaal een belangrijke rol in het naar buiten brengen van jou image en uiteindelijk ook van jou succes. Hoe aantrekkelijker de huisstijl des te meer bezoekers en hoe langer ze blijven rond speuren. Een sitebuilder kan hierbij helpen om de website te zo mooi mogelijk te maken.
Structuur van je website
De website die wil je natuurlijk zo mooi mogelijk maken. Toch is het vaak belangrijk om te zorgen dat niet alleen de website mooi is maar de dat die ook juiste indeling heeft. De homepage bijvoorbeeld is cruciaal. De homepage biedt een navigatie om door de rest van de site heen te gaan. De homepage kan maar hoeft niet, een samenvatting te geven van de belangrijkste informatie die op de website staat, bijvoorbeeld in de vorm van categorieën, meest bezochte pagina’s, het laatste nieuws. De hoofdpagina dient als uitvalsbasis voor de bezoeker. Een bezoeker kan bijvoorbeeld via de homepage van het ene naar het andere onderdeel navigeren.
Foto´s voor je website
Een website natuurlijk een belangrijke vorm van jezelf promoten of je bedrijf. Er zijn eindeloze opties om met je websites wat te doen. De meeste websites tegenwoordig hebben vele fotos en videos om de bezoekers extra lang op hun website te houden en te zorgen dat ze zo veel mogelijk eventueel kopen of bestellen. Men moet wel oppassen met fotos en videos online te zetten. Vaak zetten mensen online en op hun website die niet van hun zelf zijn. Hierdoor gaat er veel mis en kan het zo zijn dat de eigenaar van de fotos een verordering indiend om geld als compensatie te krijgen. Je moet dus altijd zelfs fotos maken of de toestemming hebben van de eigenaar van de fotos of videos.
Koop op afstand
Er is sprake van een koop of afstand als je een product koopt via internet, via een postorderbedrijf, via de telefoon, een bestelbon uit een krant. Het gaat er dus om dat je niet fysiek daadwerkelijk bij de aankoop aanwezig was. Doordat je het product niet hebt kunnen checken of aanvoelen heb je meer rechten dan dat je zou hebben bij een aankoop in de winkel. zoals het recht om van de koop af te zien binnen de bedenktijd. Je hebt het product immers niet voor de aankoop kunnen zien. De regels voor koop op afstand gelden zowel voor producten als diensten, zoals bijvoorbeeld een online taalcursus. Daarnaast gelden de normale wettelijke regels van consumentenkoop.